KELANTAN FORUM2U
Selamat datang Ke KELANTAN FORUM 2U** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan KELANTAN FORUM 2U.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .:KENALKAN DIRI ANDA:. KELANTAN FORUM 2U.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada : kelantanforum2u@gmail.com (forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli KELANTAN FORUM 2U dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki KELANTAN FORUM 2U tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari KELANTAN FORUM 2U ,GOMO KELATE GOMO....
KELANTAN FORUM2U

KELANTAN FORUM UNTUK ANAK KELANTAN,GOMO KELATE GOMO
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Facebook Kelantan Forum 2u
Radio IRDKFm Online
iRdk fM merupakan radio yang menggunakan sistem shoutcast dan bukannya radio komersial. Semua lagu2 yg disiarkan hanya bertujuan untuk promosi sahaja. Dapatkan CD yg original dikedai2 CD yg berhampiran
klik play jika radio tidak play secara automatik
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
pilih player pilihan anda jika player diatas bermasaalah
Berminat untuk letak radio & cbox diblog anda? klik
CODE
INFO RAKYAT DALAM KOMUNITI
KONGSIKAN PELBAGAI BENDA DI SINI , FORUM INI DIBAWAKAN KHAS UNTUK ANDA RAKYAT MALAYSIA's
MALAYSIA FORUM
KONGSIKAN PELBAGAI BENDA DI SINI , FORUM INI DIBAWAKAN KHAS UNTUK ANDA RAKYAT MALAYSIA's
[Click Here To Join Forum]
Please Donate This Forum
follow
Latest topics
Free counter and web stats

Share | 
 

 Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5
AuthorMessage
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Nov 21, 2017 9:35 am

Novel Wanita Terindah (Novel Diadaptasi ke Drama) - RM30



SINOPSIS / DESCRIPTION:



*Sebelum ini diterbitkan dengan tajuk "Wanita Terakhir".
“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa.
Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman. Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya. Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan.
“Kita nikah. Let's do it for Fikri.” – Nuryn
Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur.
“Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim
Tiada cinta di hati Fahim buat Nuryn tapi kenapa bila Nuryn rapat dengan Ricky, hati dia jadi cemburu? Dan siapa sebenarnya Reena di hati Fahim?
“Fahim itu bekunya seperti ais, kena caranya pasti akan mencair.” – Nuryn
Berjayakah Nuryn Nafeesa mencairkan hati beku seorang Fahim Aiman?







Berminat untuk beli ?


KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/11/novel-wanita-terindah-novel-diadaptasi.html









TERIMA KASIH
Back to top Go down
View user profile
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Feb 06, 2018 9:31 am

Funny Munnee: Laugh to get rich - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:

Perhaps you are tired of all those thick and lengthy personal finance books. Or they no longer interest you. There's a funny way, the better way, the thought-provocative way to deliver financial-related and business-related messages to you. Here it is: the birth of Funny Munnee. He is perhaps a financial idiot who thinks he is a genius. He sometimes does stupid things with his money. Through his mistakes, you are sure to pick up a tip or two, here and there. You'll love Munnee no matter you enjoy reading or not. Must read for everyone who wants to understand the financial world and cares about his or her financial future.





Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/01/funny-munnee-laugh-to-get-rich-rm40.html






TERIMA KASIH
Back to top Go down
View user profile
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Mar 13, 2018 9:03 am

YURAN UJIAN MUET & Tuisyen MUET

a)Bayaran untuk menduduki ujian MUET adalah seperti yang berikut:
Yuran pendaftaran : RM 40.00
Yuran mata pelajaran : RM 60.00
Jumlah RM100.00

Bayaran perlu dibuat dengan cara membeli nombor PIN MEC daripada Bank Simpanan Nasional (BSN) atau perbankan internet. Maklumat lanjut sila layari http://online.mpm.edu.my .
Nota: BSN akan mengenakan caj sebanyak RM1.06 bagi setiap pembelian nombor PIN MEC.


(b)
Pembelian nombor PIN MEC oleh pihak sekolah/institusi di BSN boleh dibuat di kaunter BSN secara tunai atau menggunakan cek. Ianya juga boleh dibeli melalui kiosk BSN atau secara perbankan internet.

(c)
Pihak sekolah/Institusi dinasihati supaya berunding dengan pihak cawangan BSN terlebih dahulu jika hendak membuat pembelian nombor PIN MEC secara pukal menggunakan cek. Pembelian menggunakan cek adalah tertakluk kepada kelulusan cawangan BSN tersebut.

(d)
Bayaran yang telah dibuat akan terpapar pada Penyata Pendaftaran MUET (MUET/PP) untuk rujukan calon selepas selesai pendaftaran secara online.

(e)
Bayaran pembelian PIN MEC yang telah dibuat tidak akan dikembalikan sekiranya calon gagal mendaftar pada tarikh yang telah ditetapkan. PIN MEC yang telah dibeli itu juga tidak boleh digunakan untuk mendaftar ujian MUET sesi yang berikutnya



Maklumat lanjut tuisyen MUET >> http://mycambridge.blogspot.my/2018/02/yuran-ujian-muet-tuisyen-muet.html





.
Back to top Go down
View user profile
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Apr 10, 2018 9:25 am

Buat Duit dengan SMS: Panduan Pemasaran dan Perniagaan - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Buku ini mendedahkan cara untuk memulakan langkah pertama pemasaran SMS anda dengan menerangkan bagaimana SMS boleh meningkatkan teknik pemasaran anda dan jenis-jenis aplikasi yang digunakan untuk promosi. Selain itu, buku ini mendedahkan langkah-langkah terbaik untuk kempen pemasaran perniagaan.







*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/03/buat-duit-dengan-sms-panduan-pemasaran.html











TERIMA KASIH
Back to top Go down
View user profile
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Jun 12, 2018 11:56 am





Banja Manggala - RM28



SINOPSIS / DESCRIPTION:


AMAR diselamatkan sepasukan komando Malaysia di sebuah telaga pada penghujung Perang Bosnia pada tahun 1995. Askar-askar Serbia yang memburunya ditemui mati dibaham kawanan serigala. Amar bersama sebilangan kanak-kanak Bosnia dibawa ke Malaysia dalam program anak angkat. Dia akhirnya diasuh dan dibesarkan oleh keluarga seorang jeneral, iaitu Dato’ Husam dan isterinya, Datin Normazlina. Pasangan itu mempunyai seorang anak perempuan bernama Rania.
Dua puluh tiga tahun berlalu, Amar sering dibayangi seekor serigala salji. Sering bermimpi berada di lembah banjaran Bosnia-Herzegovina yang hanya dihuni kawanan serigala. Dipercayai lembah banjaran itu kehilangan seorang Armel. Sejak peristiwa itu kehidupan Amar menjadi serabutan. Akhirnya dia pulang semula ke Bosnia-Herzegovina untuk mencari jawapan tentang asal usulnya yang diyakini berasal dari lembah berjiwa kosong.
Rania yang bertugas di sebuah stesen penyiaran antarabangsa membuat penggambaran travelog musim kedua tentang perang Bosnia. Bagaimanapun perancangannya tidak menjadi apabila diculik di Saravejo bersama dua rakan sekerjanya. Amar yang kebetulan berada di Wilayah Balkan nekad untuk menjejaki adiknya. Pada masa yang sama pembunuhan bersiri turut berlaku. Culik dan bunuh, jenayah kejam yang sedang disiasat oleh seorang pegawai polis veteran bernama Hasanovic.
Banja Manggala – apakah maknanya di lembah banjaran Bosnia-Herzegovina? Siapakah Armel yang hilang itu? Apakah hubungan Amar dengan kawanan serigala? RAMLEE AWANG MURSHID menukilkan sebuah fantasi ibarat mengolahnya menjadi sebuah filem. Sarat dipenuhi saspens. Elemen cinta sangat kuat kali ini. Disulami dengan lataran salji dan bayu pergunungan dalam dunia magis yang tersembunyi.



*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/05/banja-manggala-rm28.html











TERIMA KASIH

.
Back to top Go down
View user profile
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Jul 10, 2018 9:20 am

Pulang (Novel Diadaptasi daripada Filem) - RM25



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Novel PULANG ini menceritakan sebuah kisah epic merentas 3 generasi, dari tahun sekitar 1940an sehingga ke masa kini. Novel ini mengisahkan tentang seorang kelasi bernama Othman yang berasal dari Serkam, Melaka yang menempuh pelbagai rintangan dan dugaan ketika belayar ke segenap pelusuk dunia untuk memenuhi janjinya mencari harta dan kekayaan buat isterinya, Che Thom dan anak lelaki tunggalnya, Omar. Sepanjang pemergian suami tercinta, Che Thom setia menanti kepulangan suaminya siang dan malam selama 61 tahun.







*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/07/pulang-novel-diadaptasi-daripada-filem.html











TERIMA KASIH

.
Back to top Go down
View user profile
Moderator2
[moderator]
[moderator]
avatar

Posts : 819
Points : 841
Join date : 28/04/2014

PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   Tue Aug 21, 2018 9:54 am

Budak Kampung Ini Kongsi 9 Cara Belajar Bahasa Inggeris

Hari ini, bahasa Inggeris merupakan bahasa perantara yang penting dalam kehidupan kita. Cuba tengok sekeliling kita, majoriti semuanya memiliki telefon bimbit dan komputer.
Bukankan peralatan teknologi ini menggunakan bahasa Inggeris?
Tambahan pula pelajar-pelajar. Sejak di bangku sekolah lagi perlu mendalami bahasa Inggeris dengan baik. Lagi pula subjek Sains dan Matematik turut menggunakan bahasa Inggeris.
Ternyata, penggunaan bahasa Inggeris memang penting dalam kehidupan harian kita sekarang. Jadi di sini kami mahu kongsikan bagaimana seorang budak kampung ini belajar bahasa inggeris sehinggakan membawa beliau ke peringkat yang lebih tinggi.
BUDAK KAMPUNG BELAJAR BAHASA INGGERIS
Sekitar Darjah 2 dulu, baru dapat keputusan peperiksaan pertengahan tahun. Saya dapat Nombor 1 dalam kelas, tetapi hanya dapat B dalam Bahasa Inggeris. Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Semut Api, sebuah sekolah rendah di Pantai Cahaya Bulan (PCB), Kota Bharu, Kelantan.
Saya ‘ada rasa nak marahkan’ guru ketika itu kerana telah beri homework yang sangat banyak bagi subjek Bahasa Inggeris, sedangkan minggu depan cuti sekolah bermula. Sepatutnya cuti tak perlulah banyak homework. Dahlah payah nak belajar English.
Tamat sesi sekolah, saya berbasikal bersama kawan-kawan, mahu pulang ke rumah. Tahun itu tahun 1995, kawasan PCB ini adalah kawasan peranginan tersohor yang dikunjungi ramai pelancong, termasuklah orang putih. Selain pantainya yang indah, perusahaan batik, songket dan makanan laut amat popular dan menjadi tarikan utama. Tengah hari itu ada kelibat sepasang orang putih sedang berjalan di bahu jalan dari perhentian bas menuju ke kawasan pantai. Sekolah terletak di tengah antara dua tempat ini.
Lelaki mat salleh itu tiba-tiba melambai-lambai ke arah kami berempat. Gayanya macam mahu kami berhenti. Saya berdebar-debar. Kalau dia suruh ‘speaking’ memang nayalah, kami semua tak reti nak cakap Inggeris.

    “Hi, guys. I am Allan and this is my girlfriend, Jennifer. We come from Australia…..” saya tidak dapat mendengar dengan jelas kata-katanya. Dia bercakap dengan seorang kawan saya.
    “We missed our bus but ……. Beach resort,” tak jelas apa yang ditanya.

Saya perlahan-lahan mendekati mereka. Habis si lelaki ini bercakap, semua orang diam. Senyap tanpa suara.
Tiba-tiba seorang kawan saya mencuit bahu saya, “Weh, mung jawablah (Kau jawablah). Kecek ore putih (cakap dalam Bahasa Inggeris). Dio oyak gapo pung aku tok tahu (Dia cakap apa pun aku tak tahu).”
Saya pun tak reti nak cakap, kawan-kawan lain lagilah tak tahu. Masa tu, saya dapat B dalam Bahasa Inggeris, kawan-kawan lain dapat C, ada yang tak lulus pun.
Mungkin si lelaki ini memahami keadaan kami, dia bertanya, “I thought you learn English in school. Can you speak in English at all?”
Masa itu saya dok mengagak-agak, dia nak ke ‘beach’ iaitu kawasan pantai. Beach Resort. Agak-agak, di kawasan pantailah kot.
“Go there!” saya memberi jawapan, sambil tangan menunjuk ke arah pantai. “You see …. school? Beach …. there,” sambung saya sambil tangan dok buat gaya menunjuk ke arah pantai. Tergagap-gagap macam orang tak pernah bercakap. Takut-takut macam tengah bercakap dengan raksasa.
Saat itu saya menangis malu. Menitis air mata. Entah kenapa hati saya terusik hebat. Saya rasa dijentik.

    “Kenapa aku bersekolah dan belajar Inggeris tetapi aku tidak reti bercakap menggunakannya?” hati bertanya-tanya sendiri. Mempersoalkan diri sendiri.

Cerita yang lebih kurang sama berulang beberapa kali. Ada di kawasan pantai, di kedai makan, di kedai batik dan di sekolah. Ramai pelancong berBahasa Inggeris yang datang ke PCB ini. Setiap kali ditegur itulah buat saya rasa malu kerana tak mampu nak menjawab dengan ayat penuh. Rasa malu besar inilah salah satu pencetus kenapa saya MULA SERIUS belajar Bahasa Inggeris.....
....

baca lebih lanjut di >> http://mycambridge.blogspot.com/2018/08/budak-kampung-ini-kongsi-9-cara-belajar.html
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang   

Back to top Go down
 
Kelas English DEWASA (SPM,MUET,iELTS,Kerja)@ Online Kelantan / PutraJaya / Shah Alam / Seremban / KLang
Back to top 
Page 5 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
KELANTAN FORUM2U :: .::INFORMASI::. :: .::RUANGAN INFORMASI DAN MAKLUMAT::. .::INFORMATION::.-
Jump to: